31 May 2011

For The First Time Official Meeting With Malaysian Nouvo Community

hohoho, sebelum nie mmg aku payah nk dpt trun "Malam Perjumpaan" dgn community scooter Nouvo aku sbb masalah roadtax(cukai jalan), hak pertukaran geran hak milik motor aku tu sbb time tu aku belom abis bayar lg. Skang nie, Alhamdulillah, settle smuanya selepas pelbagai halangan dan rintangan yg aku hadapi utk mndapat sebuah motorsikal aku sendirii..


ok, perjumpaan community Nouvo nie sbnanya ade 2kali dlm smggu. Tp yg official nya ari jumaat lah kn. Buat first time nya, aku trun pada ari selasa iaitu perjumpaan biase2 aje lah kn. Tapi prjmpaan dorang kol 10 dh kene smpai kt tmpt brkmpul. So, pada hari selasa tu aku dh la keje an. Then aku ayat2 jiwang cintan dan jintan manis kt boss aku, mntk balik awl. Nasib baik laaaaa dpt blk awl. Aku mmg sronok gile time nk kluar kdai time tu. Bile saja aku kuar kat2 kol 9.30(slalu abis keje kol 10lebih) skali hujan daaaa  :(

Tapi aku wat lek je. Aku mmg nk pegi "Malam Perjumpaan" tu sbnanya. sbb dari tahun lepas lg(2010) kot aku nk join dorang lepak2 nie. Xpenah2 nk nyempat. Ade jelah halangan nya kn. Tp aku dh bernekad (bkan naked ok!) nak join dorang gak mlm tu. Aku ape lg, aku redah je ar walaupon tgh hujan2 time tu sbb teringin sgt nk join an. Skali aku redah jugak walaupon hujan dan akhirnya.. sampai jgak ke destinasinya kt area KL, Jalan Bukit Bintang. 

Sesudah je aku smpi sane, naseb baek la dorang x gerak lg ke tmpt or port mkn sbb time tu tgh hujan kn, So. tggu hujan benti jap, then bru gerak port. Mse aku smpi sane, aku jadi kekok jap sbb rmai gile kot time tu tggu kt tmpt tu. Lebih dari 15bijik scooter dok kmpul kt sne. Aku pon ape lg, dgn dtg sorang2 nya dan berterus terang dlm sikap peramah aku, terus menegor sapa mereka2 yg ada kt situ. Rmai jgak yg aku pnah knal kt Fb and jmpe kt situ. Aku pon mula la sesi suai knal aku ngan dorang2 yg ade kt situ. Kbanyak kan dorang smua dtg dari area KL. So, xde masalah la klau dorang nk dtg kt Jalan Bukit Bintang tu sbb dkat kot dgn kwn rumah dorang. 

Lepas kenal2 bdak2 yg ada kt situ, tggu lg berapa kerat je bdak2 yg ondaway dtg KL. Lpas smua dh smpi, kte org pon gerak la Taman Tasik Titiwangsa, lepak sane rmai2, minum2, lepak2, sembang2 psal isu semasa or psal motor ke. Psal awek pon ade gak, haha, cett. Then time lepak2 tu, knal la bdak2 area Damansara, area Taman Medan, area Sunway, Klang yg kire 1jalan skali la klau nk blk lepas lpak nnt an. 

Lepas dh lepak2, minum2 smua tu, kte org pon mula sesi bergmbar time tu. Mmg rmai yg hadir mlm tu, leh la kongsi2 cite cmne nk bikin moto ape smua. Lepas tu, dh kol 1pg lebih, kte org smau pon bersurrai. Yg blk damansara, sunway, klang smua tu skali jln, lalu haluan yg sama. Rse sronok time dpt knal bdak2 yg ada kt situ lbih dari 10org, dpt kwn baru, knal2 an, ngehehe. 

http://www.youtube.com/watch?v=PX4PT044Ggo&feature=youtu.be

Oraitt, smpi di situ saja kisahnya, mmg mlm yg seronok la time tu bg aku, wuhu!  Salammm :)

No comments:

Post a Comment