26 May 2011

Ayam penyet ke ayam penyek?

haha, aku pon naik hairan bin biggung A/L konpiuss dgn ejaan mknn nie. Tapi, selepas segigit gigi ku menggigit ayam tersebut, mmg betol lahh! nie mmg ayam penyet! (terus tau mengeja,haha). Ayam penyet is a Indonesian Cuisine actually kpd mereka2 yg xtau tu. Serius weyhh, aku baru pertama tama kali nya makan makanan tersebut. Ayam penyet tu actually ayam goreng. Tapi ayam nya.. perghhh! mmg lembut~ Aku makan mcm ayam rebus ohh. Lembut nyaa budi bahasa org yg menggoreng ayam tu, haha tetiba.

Ehh tak lupe kepada kak eida yg tetiba je dtg kedai belanja aku ayam penyet. Maybe firasat kak eida (Bini Bos aku daaa) mmg hebat sbb tau2 je aku xpnah mkn ayam tersebut, ahaha. Tapi first time aku makan sambal dia, ya rabbii.. tuhan saja yg tau. Sikit punya pedass la wuooii! Rasa mcm nk bergadoh dibuatnya! Nmpk mcm cabai biasa je, skali rasa dia.. ya ampunn, pdas gileerr mcm cili padi weyhh! Nie yg nk wat aku ckp endon nie. Aku makan peluh2 muke. Xdela smpai berasap sbb aku bkan isap rokok pon.

Aku tgk kak eida makan pelan2 je sbb aku tau dia pon tgh berbahang telinga dia. tapi cover line, haha. Serius pedas. Xtau la ayam penyet tmpat laen cabai dia xpedas or more spicy than what I have eaten previously. Makin pedas sesuatu makanan, makin cpt aku mkn, haha. Mkn pedas2 nie seronok. Baru la mkn nama nyaa, HEEE. Ehh ehh! Jangan lupa merasa rasa Ayam Penyet tau, lagi2 cabai dia, perghhh! Selamat Mencubaa ! :DD

No comments:

Post a Comment